BALATRÖNK
FŐOLDAL
Az RSOE 1998-99-ben, a dunai rendszer mintájára indította el a Balatoni Információs és Segélyhívó Rendszer fejlesztését.

A cél a vízen tartózkodók, a fürdőzők és hajósok, biztonságának növelését, valamint egy közösségi, az önkormányzatok és más együttműködők kommunikációs igényeit is kielégítő információs rendszer kialakítása volt.A BISR alapvetően kettő - egy nautikai információs és segélyhívó, valamint egy közösségi célú - elemből épült fel és működik jelenleg is.

A segélyhívó rendszerrel egyidőben indult meg a BalaTrönk nevű közösségi
rádiórendszer fejlesztése is. Az erőforráshatékony, trönkölt üzemű, két bázisállomásból álló rendszer kiépítése révén egy olyan rendszer állt fel a Balaton régióban, mely egyben tudott kiszolgálni különböző hírközlési igényeket:

- a vízimentés irányításának koordinációja a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság és a VMSZ között
- közvetlen kapcsolattartás a vízimentő szervezetek és a Mentőszolgálat között
- polgárőr szervezetek kommunikációjának segítése
- önkormányzati feladatok, önkormányzati cégek hírközlésének segítése
- vitorlás és tó átúszó versenyek kommunikációjának segítése
- egyéb rendezvények kommunikációjának segítése
- a régióban működő civil szervezetek kommunikációs igényeinek szolgálata

Fontos tudni, hogy a rendszer-, illetve egyes szolgáltatásai csak és kizárólag az üzemeltető által a rendszerben adminisztrált (szigorú autentikáción átesett) készülékekkel vehető igénybe.

A szolgáltatási hierarchiában minden egyes felhasználó részére a fejlesztés befejezését
követően a következő szolgáltatások fognak rendelkezésre állni:

- 365 napos, 24 órás rendelkezésre állás;
- nyalábolt (trönkölt) csoportkommunikáció a teljes lefedett területen;
- lokális csoport kommunikáció a Csopak-Csákányhegy, Fonyód-Várhegy, Balatonföldvár Kilátó telephelyeken működő bázisállomásokkal;
- roaming csoport kommunikáció a Balaton teljes területén;
- a rendezvények és más csatlakozó felhasználói csoportok (előfizetői közösségek) számára kiterjesztett területi lefedettség a keleti-, középső- és nyugati medencében
- egyéni hívás lehetősége - a felhasználói csoport igényei és/vagy korlátozásai szerint;
- információs és segélyhívó szolgáltatás;
- forgalmi adatok naplózása;
- a kommunikáció rögzítése;
- elveszett rádióterminálok kitiltása a rendszerből, vagy a beszédcsoport irányítói jogosultsága alapján a hozzá rendelt terminálok kitiltása és engedélyezése.

Egyedi megállapodással igénybe vehető szolgáltatások:
- Terminál nevek (alias) meghatározása és alkalmazása;
- Kommunikációs csoportok létrehozása és módosítása meghatározott terminálokkal;
- Pásztázás meghatározott beszédcsoport között;
- Analóg VHF rádiócsatornák alkalmazása elkülönülő rádióengedély alapján;
- A terminálok éves felülvizsgálata, az akkumulátorok kapacitás ellenőrzése, regenerálása;

Egyesület központján
A rendszer felhasználásának feltételeiről az
keresztül adunk tájékoztatást.
BALATRÖNK
FŐOLDAL
Az RSOE 1998-99-ben, a dunai rendszer mintájára indította el a Balatoni Információs és Segélyhívó Rendszer fejlesztését.

A cél a vízen tartózkodók, a fürdőzők és hajósok, biztonságának növelését, valamint egy közösségi, az önkormányzatok és más együttműködők kommunikációs igényeit is kielégítő információs
rendszer kialakítása volt.A BISR alapvetően kettő - egy nautikai információs és segélyhívó, valamint egy közösségi célú - elemből épült fel és működik jelenleg is.

A segélyhívó rendszerrel egyidőben indult meg a BalaTrönk nevű közösségi
rádiórendszer fejlesztése is. Az erőforráshatékony, trönkölt üzemű, két bázisállomásból álló rendszer kiépítése révén egy olyan rendszer állt fel a Balaton régióban, mely egyben tudott kiszolgálni különböző hírközlési igényeket:

- a vízimentés irányításának koordinációja a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság és a VMSZ között
- közvetlen kapcsolattartás a vízimentő szervezetek és a Mentőszolgálat között
- polgárőr szervezetek kommunikációjának segítése
- önkormányzati feladatok, önkormányzati cégek hírközlésének segítése
- vitorlás és tó átúszó versenyek kommunikációjának segítése
- egyéb rendezvények kommunikációjának segítése
- a régióban működő civil szervezetek kommunikációs igényeinek szolgálata

Fontos tudni, hogy a rendszer-, illetve egyes szolgáltatásai csak és kizárólag az üzemeltető által a rendszerben adminisztrált (szigorú autentikáción átesett) készülékekkel vehető igénybe.

A szolgáltatási hierarchiában minden egyes felhasználó részére a fejlesztés befejezését
követően a következő szolgáltatások fognak rendelkezésre állni:

- 365 napos, 24 órás rendelkezésre állás;
- nyalábolt (trönkölt) csoportkommunikáció a teljes lefedett területen;
- lokális csoport kommunikáció a Csopak-Csákányhegy, Fonyód-Várhegy, Balatonföldvár Kilátó telephelyeken működő bázisállomásokkal;
- roaming csoport kommunikáció a Balaton teljes területén;
- a rendezvények és más csatlakozó felhasználói csoportok (előfizetői közösségek) számára kiterjesztett területi lefedettség a keleti-, középső- és nyugati medencében
- egyéni hívás lehetősége - a felhasználói csoport igényei és/vagy korlátozásai szerint;
- információs és segélyhívó szolgáltatás;
- forgalmi adatok naplózása;
- a kommunikáció rögzítése;
- elveszett rádióterminálok kitiltása a rendszerből, vagy a beszédcsoport irányítói jogosultsága alapján a hozzá rendelt terminálok kitiltása és engedélyezése.

Egyedi megállapodással igénybe vehető szolgáltatások:
- Terminál nevek (alias) meghatározása és alkalmazása;
- Kommunikációs csoportok létrehozása és módosítása meghatározott terminálokkal;
- Pásztázás meghatározott beszédcsoport között;
- Analóg VHF rádiócsatornák alkalmazása elkülönülő rádióengedély alapján;
- A terminálok éves felülvizsgálata, az akkumulátorok kapacitás ellenőrzése, regenerálása;

Egyesület központján
A rendszer felhasználásának feltételeiről az
keresztül adunk tájékoztatást.
BALATRÖNK
FŐOLDAL
Az RSOE 1998-99-ben, a dunai rendszer mintájára indította el a Balatoni Információs és Segélyhívó
Rendszer fejlesztését.

A cél a vízen tartózkodók, a fürdőzők és hajósok, biztonságának növelését, valamint egy közösségi,
az önkormányzatok és más együttműködők kommunikációs igényeit is kielégítő információs
rendszer kialakítása volt.
A BISR alapvetően kettő - egy nautikai információs és segélyhívó, valamint egy közösségi célú -
elemből épült fel és működik jelenleg is.

A segélyhívó rendszerrel egyidőben indult meg a BalaTrönk nevű közösségi
rádiórendszer fejlesztése is. Az erőforráshatékony, trönkölt üzemű, két bázisállomásból álló
rendszer kiépítése révén egy olyan rendszer állt fel a Balaton régióban, mely egyben tudott
kiszolgálni különböző hírközlési igényeket:

- a vízimentés irányításának koordinációja a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság és a
VMSZ között
- közvetlen kapcsolattartás a vízimentő szervezetek és a Mentőszolgálat között
- polgárőr szervezetek kommunikációjának segítése
- önkormányzati feladatok, önkormányzati cégek hírközlésének segítése
- vitorlás és tó átúszó versenyek kommunikációjának segítése
- egyéb rendezvények kommunikációjának segítése
- a régióban működő civil szervezetek kommunikációs igényeinek szolgálata

Fontos tudni, hogy a rendszer-, illetve egyes szolgáltatásai csak és kizárólag az üzemeltető által a
rendszerben adminisztrált (szigorú autentikáción átesett) készülékekkel vehető igénybe.

A szolgáltatási hierarchiában minden egyes felhasználó részére a fejlesztés befejezését
követően a következő szolgáltatások fognak rendelkezésre állni:

- 365 napos, 24 órás rendelkezésre állás;
- nyalábolt (trönkölt) csoportkommunikáció a teljes lefedett területen;
- lokális csoport kommunikáció a Csopak-Csákányhegy, Fonyód-Várhegy, Balatonföldvár Kilátó
telephelyeken működő bázisállomásokkal;
- roaming csoport kommunikáció a Balaton teljes területén;
- a rendezvények és más csatlakozó felhasználói csoportok (előfizetői közösségek) számára
kiterjesztett területi lefedettség a keleti-, középső- és nyugati medencében
- egyéni hívás lehetősége - a felhasználói csoport igényei és/vagy korlátozásai szerint;
- információs és segélyhívó szolgáltatás;
- forgalmi adatok naplózása;
- a kommunikáció rögzítése;
- elveszett rádióterminálok kitiltása a rendszerből, vagy a beszédcsoport irányítói jogosultsága
alapján a hozzá rendelt terminálok kitiltása és engedélyezése.

Egyedi megállapodással igénybe vehető szolgáltatások:
- Terminál nevek (alias) meghatározása és alkalmazása;
- Kommunikációs csoportok létrehozása és módosítása meghatározott terminálokkal;
- Pásztázás meghatározott beszédcsoport között;
- Analóg VHF rádiócsatornák alkalmazása elkülönülő rádióengedély alapján;
- A terminálok éves felülvizsgálata, az akkumulátorok kapacitás ellenőrzése, regenerálása;

Egyesület központján
A rendszer felhasználásának feltételeiről az
keresztül adunk tájékoztatást.
BALATRÖNK
Az RSOE 1998-99-ben, a dunai rendszer mintájára indította el a Balatoni Információs és Segélyhívó
Rendszer fejlesztését.

A cél a vízen tartózkodók, a fürdőzők és hajósok, biztonságának növelését, valamint egy közösségi,
az önkormányzatok és más együttműködők kommunikációs igényeit is kielégítő információs
rendszer kialakítása volt.
A BISR alapvetően kettő - egy nautikai információs és segélyhívó, valamint egy közösségi célú -
elemből épült fel és működik jelenleg is.

A segélyhívó rendszerrel egyidőben indult meg a BalaTrönk nevű közösségi
rádiórendszer fejlesztése is. Az erőforráshatékony, trönkölt üzemű, két bázisállomásból álló
rendszer kiépítése révén egy olyan rendszer állt fel a Balaton régióban, mely egyben tudott
kiszolgálni különböző hírközlési igényeket:

- a vízimentés irányításának koordinációja a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság és a
VMSZ között
- közvetlen kapcsolattartás a vízimentő szervezetek és a Mentőszolgálat között
- polgárőr szervezetek kommunikációjának segítése
- önkormányzati feladatok, önkormányzati cégek hírközlésének segítése
- vitorlás és tó átúszó versenyek kommunikációjának segítése
- egyéb rendezvények kommunikációjának segítése
- a régióban működő civil szervezetek kommunikációs igényeinek szolgálata

Fontos tudni, hogy a rendszer-, illetve egyes szolgáltatásai csak és kizárólag az üzemeltető által a
rendszerben adminisztrált (szigorú autentikáción átesett) készülékekkel vehető igénybe.

A szolgáltatási hierarchiában minden egyes felhasználó részére a fejlesztés befejezését
követően a következő szolgáltatások fognak rendelkezésre állni:

- 365 napos, 24 órás rendelkezésre állás;
- nyalábolt (trönkölt) csoportkommunikáció a teljes lefedett területen;
- lokális csoport kommunikáció a Csopak-Csákányhegy, Fonyód-Várhegy, Balatonföldvár Kilátó
telephelyeken működő bázisállomásokkal;
- roaming csoport kommunikáció a Balaton teljes területén;
- a rendezvények és más csatlakozó felhasználói csoportok (előfizetői közösségek) számára
kiterjesztett területi lefedettség a keleti-, középső- és nyugati medencében
- egyéni hívás lehetősége - a felhasználói csoport igényei és/vagy korlátozásai szerint;
- információs és segélyhívó szolgáltatás;
- forgalmi adatok naplózása;
- a kommunikáció rögzítése;
- elveszett rádióterminálok kitiltása a rendszerből, vagy a beszédcsoport irányítói jogosultsága
alapján a hozzá rendelt terminálok kitiltása és engedélyezése.

Egyedi megállapodással igénybe vehető szolgáltatások:
- Terminál nevek (alias) meghatározása és alkalmazása;
- Kommunikációs csoportok létrehozása és módosítása meghatározott terminálokkal;
- Pásztázás meghatározott beszédcsoport között;
- Analóg VHF rádiócsatornák alkalmazása elkülönülő rádióengedély alapján;
- A terminálok éves felülvizsgálata, az akkumulátorok kapacitás ellenőrzése, regenerálása;

A rendszer felhasználásának feltételeiről az
FŐOLDAL
Egyesület központján
keresztül adunk tájékoztatást.